نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

اختلال در پیام مشهد!| از نزدیکی به منطقه سقوط تا برکناری دومین سرمربی

  • کد خبر: ۱۰۴۸۹۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
اختلال در پیام مشهد!| از نزدیکی به منطقه سقوط تا برکناری دومین سرمربی
نماینده مشهد در هفته نوزدهم دسته ۲، هم به سقوط نزدیک‌تر شد و هم با دومین سرمربی خودش قطع همکاری کرد

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ درست در روز‌هایی که لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور به اوج التهاب و هیجانش رسیده است، تنها نماینده مشهد در این پیکار‌ها که بعد از سال‌ها استان خراسان‌رضوی را در این سطح از فوتبال کشور صاحب نماینده کرده است، حال‌وروز ناخوشی دارد. سبزپوشان خراسانی در نخستین فصل حیاتشان با هدف احیای نام «پیام»، باشگاه ریشه‌دار و قدیمی فوتبال مشهد، به عرصه رقابت‌ها پا گذاشتند و از همان ابتدا هم خیلی پرطمطراق و پرقدرت کارشان را شروع کردند. شروعی که دور از انتظار یک تیم لیگ‌دویی بود و تصور می‌شد با این وعده‌ها و این هزینه‌کرد‌های ظاهری، پیام بتواند در همین فصل اول کار را در بیاورد و حتی نیم‌نگاهی به لیگ‌یکی‌شدن داشته باشد.

با وجود این، خیلی زود باد این رؤیا خوابید و مدیران تیم در همان هفته نهم با محمد بابایی، سرمربی‌شان، قطع همکاری کردند و حالا بعد از ۱۰ هفته نوبت به پایان کار با حسن سروری رسیده است. نماینده مشهد در ایستگاه نوزدهم لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور و در گروه یک با نوزده امتیاز دوازدهم جدول چهارده‌تیمی است و این یعنی زنگ خطر سقوط برای تیمی که رؤیای صعود داشت!

با سرعت هزار بر مدار ناکامی

سبزپوشان در همان بدو تشکیل توسط گروهی از جوانان پیامی سابق، عزمشان را جزم کردند تا خیلی زود به رؤیاهایشان جامه عمل بپوشانند؛ به‌شکلی که در همان نشست خبری ابتدای فصل هیوا حسین‌زاده، مالک تیم که خودش در دهه ۸۰ عضو تیم جوانان پیام بوده است، در کنار یونس مسعودی، مدیرعامل تمام‌پیامی باشگاه، و سایر اعضای هیئت‌مدیره ادعا‌های بزرگی را مطرح کردند؛ از ادعای امکان ساخت ورزشگاه در صورت داشتن زمین بگیرید تا تأسیس دفتر باشگاه شیک و در سطح لیگ‌برتری! با وجود این، سرعت اتفاقات فنی در تیم پیام متناسب با هیجان وعده‌های مدیران این تیم نبود.

پیامی‌ها در شرایطی هفته نهم با محمد بابایی قطع همکاری کردند که این مربی از ۹ بازی ۱۱ امتیاز برای تیم به‌دست آورده بود و قرار بود طبق برنامه پنج‌ساله بابایی که به باشگاه داده شده بود، پیام در سال اول لیگ‌دویی بماند. اما گویا مدیران پیام که در هفته‌های اول تیمشان بالانشین جدول بود، با پایین‌آمدن در جدول شرایط را برنتابیدند و به‌صورت توافقی با بابایی و کادرش قطع همکاری کردند. فرصتی که البته به سرمربی بعدی یعنی حسن سروری هم چندان داده نشد و او هم بعد از ۹ هفته نشستن روی نیمکت پیام به جدایی از این باشگاه رسید.

بابایی: پیامی‌ها عجول عمل کردند

سرمربی اسبق تیم فوتبال پیام توس خراسان در تشریح دلایل ناکامی این تیم در این فصل لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور می‌گوید: «معتقدم مدیران باشگاه پیام کمی عجول عمل کردند.» محمد بابایی می‌افزاید: «ما در ابتدای فصل طی صحبتی که با هیئت‌مدیره داشتیم، برنامه‌ای پنج‌ساله به باشگاه دادیم و قرار بود در سال اول تیم را در لیگ دسته‌دوم نگه داریم. همان‌طور که همه هم شاهد بودند، تیم را با فهرستی از بازیکنان لیگ استانی و بومی بستیم.» وی خاطرنشان می‌کند: «ما خیلی خوب فصل را شروع کردیم و در همان هفته‌های اول جزو سه تیم بالای جدول بودیم. شاید نباید این‌طور مسابقات را آغاز می‌کردیم، زیرا سطح توقعات هیئت‌مدیره را افزایش دادیم. شاید اگر هفته اول چهاردهم جدول بودیم و رفته‌رفته خودمان را به پله دهم می‌رساندیم، می‌گفتند چقدر عملکردتان خوب بوده است.»

بابایی یادآور می‌شود: «جایگاه دهم، جایگاه واقعی پیام بود و با بضاعت قرارداد بازیکنان که بسیار کمتر از تیم‌هایی مثل چوکا، سپیدرود، شهرداری ماهشهر و... بود، خیلی خوب نتیجه گرفتیم.» پیشکسوت پیامی باشگاه پیام توس مشهد تصریح می‌کند: «بازهم می‌گویم هیئت‌مدیره تصمیمات خوبی درباره کادرفنی نگرفت و عجول عمل کرد. الان هم هنوز فرصت هست و دوستان می‌توانند با انتخاب یک کادرفنی باتجربه تیم را از خطر سقوط نجات دهند.»

سروری: توقعات از پیام منطقی نیست

دستیار سابق محمدرضا مهاجری در سیاه جامگان لیگ‌دو که توانسته بود این تیم را به لیگ دسته‌یک بیاورد، این‌بار در قامت سرمربی تیم پیام توس خراسان ره به جایی نبرد و بعد از ۹ بازی از ادامه همکاری با این باشگاه استعفا کرد. حسن سروری که بعد از جدایی بابایی با مأموریت احیای پیام به جمع سبزپوشان اضافه شده بود، خیلی زودتر از حد تصور به پایان کارش در این باشگاه رسید. حسن سروری درباره علل ناکامی این فصل پیام می‌گوید: «واقعیت آن است که پیام از لحاظ بودجه‌ای تیم بیست‌وهشتم لیگ دسته‌دوم است؛ لیگی که ۲۸ تیم در آن بازی می‌کنند!»

وی می‌افزاید: «مشهدی‌هایی که در تیم‌های دیگر لیگ دسته‌دوم و سوم بازی می‌کنند، حاضر نشدند با این رقم قرارداد‌ها به پیام بیایند و این مسئله خیلی ما و کادرفنی قبلی را آزار داد.» سروری خاطرنشان می‌کند: «نهایت رقم قرارداد بازیکنان ما اینجا سی‌چهل میلیون تومان است که ما سال ۱۳۹۲ در سیاه‌جامگان لیگ‌دویی به بازیکنانمان می‌دادیم.» وی تصریح می‌کند: «چند بازیکن را تا پای قرارداد آوردیم، اما از تیم‌های لیگ‌سه‌ای دوبرابر رقم قرارداد ما گرفتند و رفتند.» سرمربی مستعفی پیام یادآور می‌شود: «توقعات اضافی از پیام راه افتاده است که با واقعیت تطابق ندارد. البته مدیران پیام هم در شکل‌گیری این توقعات بی‌تقصیر نبودند.»

سرمربی سوم در نقش منجی

حالا پیام در اولین فصل حضورش در فوتبال کشور باید سومین سرمربی را روی نیمکت بنشاند؛ رکوردی ویژه برای تیمی که سودای احیای نام «پیام بزرگ» را در سر می‌پروراند. نماینده لیگ‌دویی مشهد فقط چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و اگر در هفت بازی باقی‌مانده بازهم غفلت کند، به بدترین شکل ممکن مجازات خواهد شد. چهار بازی از هفت بازی باقی‌مانده پیام در خانه است و این می‌تواند فرصت خوبی برای سرمربی بعدی تیم باشد تا در نقش منجی برای سبزپوشان مشهدی ظاهر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->